Banksy

(za več informacij o Seni skrolaj dol preko fotografij, hvala!)

V soboto je bila v Amsterdamu otvoritev razstave Banksy. Kar težko sem pričakala razstavo in seveda že naslednji dan bila na njihovih vratih. Priznam, ne vem veliko o street artu, mi je pa všeč skrivnostnost in družbenokritičnost, ki spada zraven. Naj bo to Banksy ali pa kateri drugi “trezen” ulični umetnik.

B A N K S Y

Prihaja iz Velike Britanije, ustvarjati je začel v devetdesetih. Leta 2000 je prešel na stencil tehniko grafitiranja, ki v funkciji zahteva več časa za pripravo doma in manj ustvarjanja na ulici. S tem je Banksy zmanjšal možnost pregona s strani policije in njegova dela so postala le še stilsko bolj prepoznavna, narasla jim je tudi cena. Glavna tematika njegove umetnosti zagovarja proti-vojne in anti-kapitalistične vrednote. Njegove mnoge “podpise” je moč opaziti v mestih po vsem svetu: Bristol, London, Los Angeles, Brighton,  Boston, Melbourne, San Francisco, New York, Toronto, Brooklyn, New Orleans, Bethlehem, Jerusalem, Utah, New Orleans, Hollywood, Chicago… In še in še. Sumijo, da za umetniškim imenom stoji g. Robin Gunningham. Robin, ki si z Banksyjem deli podobno zgodovino potovanj. Oblasti  kljub temu niso prepričane ali ne gre morda kar za skupino uličnih umetnikov? Ne vem, ampak ti povem – lahko bi bila tudi jaz ali ti.

 

Boy and a girl, Banksy
UFO Invasion, Banksy


Sedaj vam ni treba na razstavo v Amsterdam 🙂

S Seno ❤ se nama je uspelo dobiti na njen zadnji delovni dan pred odhodom na dooolge počitnice! Danes me je vzela s sabo na razgled, kjer se res vidi vse mesto in mogoče za kak trenutek od višine celo pozabiš dihat. Ob kavici sva se po najboljših močeh potrudili govoriti slovensko/celjsko. Včasih ti pač sredi Amsterdama ne gre, ker ni to okolje za slovenščino in maš tu možgane programirane za angleščino. Ugotavljali sva kako podobno sva doživeli in dojeli Nizozemce, kako je tu vse na svojem mestu, ob pravem času in na splošno fer. Sena mi je ob slovesu prepustila še svoje mestno kolo, s katerim sem potem gonila vse nazaj do Utrechta in me je že na pol poti začelo skrbeti kak musclefiber bom imela pojutrišnjem. No, to bomo še videli, ampak škodit ne more, ane?

 


One thought on “Banksy

Leave a comment